Doorgaan naar hoofdcontent

Be-tolerant. The Dutch Dream.


Hallo lezers,



Ik had jullie een post beloofd over hoe ik naar succes onderweg was, die komt achteraan, dit wil ik eerst met jullie delen 
Excuseer mij voor eventueel ongemak!

Vandaag kwam ik dit korte filmpje tegen op Facebook en ik was er stil van. En dat gebeurt niet heel vaak


*Let op,schokkende beelden*

 

#‎Weerzinwekkend‬ dit.

De cirkel is weer rond, burgers voelen zich geïntimideerd en beschieten politie, die blijkbaar op het punt stond hun te beschieten. In Chicago, 2 agenten dood en in ieder geval 1 jongen levenslang vast.
What the fuck happened dan?
Er heerst vandaag de dag een zekere angst en dat leidt tot dit. Schieten voordat jíj geschoten wordt.

Want wie verzekert mij tegenwoordig dat die jongens anders nog steeds leefden? 

In de VS is op het moment het einde zoek, zoveel #rassenhaat, zoveel doden door ‪#‎politiegeweld‬, overal angst en wantrouwen. Dat is dan het "machtigste" land ter wereld. Ik geloof het niet.
Laat de VS dan maar Griekenland redden. Rusland kan het blijkbaar wel.
 

Maargoed, dat leidt me dan via de EU naar ‪#‎Nederland‬.
Want ik, als multiculti Hollander, ik zie ons land langzaam dezelfde kant opgaan. Geroemd om onze ‪#‎HoLeBi‬ tolerantie, maar daar blijft het dan misschien ook bij. 

Want Zwarte Piet kan niet meer, net als de Confederation vlag niet.

Die beiden leidden tot extreme protesten en rechtszaken en ook beide veroorzaken ze wantrouwen tussen culturen in 1 land, toeval? 

 

Wijlen Mitch Henriquez‬, had hij het in de VS wel overleefd? Ik geloof het niet.


En net als dat er doden vallen in de VS, gebeurt dat hier ook. Niet alleen in de VS, maar ook hier zijn politie en onschuldige burgers bang voor elkaar.
Het is een feit dat er ook bij de Nederlandse politie soms ook gediscrimineerd wordt. Het is ook een feit dat er bij hun tegenwoordig ook angst heerst. 

Dan ga je verkeerd handelen. Logisch, het zijn mensen, niet alleen een uniform en pistool. Mensen die niet neergeschoten willen worden, net als de jongens uit het filmpje waarschijnlijk ook niet.

Angst + wapens = doden. 

Dan is de cirkel weer rond


We zouden een voorbeeld moeten nemen aan de Britse politie, zij kunnen vrijwel zonder vuurwapens perfect functioneren en daar blijkt het ‪#‎vuurwapengeweld‬,ook tegen politie, een stuk lager te liggen.



Gelukkig hebben wij onze Nederlandse tolerantie nog en hoeven we daardoor bijvoorbeeld onze ‪#‎conducteurs‬ nog niet te bewapenen. 
Dat geeft mij hoop, het komt hier wel goed tussen iedereen. Ben ik toch weer trots op ons klein, maar machtige landje

Van onze tolerante multiculti mentaliteit kunnen ze in de VS alleen nog maar dromen.

Laat ik dat dan De Dutch Dream noemen.

--Michiel
 



bearising.blogspot.com
facebook.com/michiel.dek.5

Populaire posts van deze blog

5 Websites waar je wel even zoet mee bent!